Wszystkie słowa kluczowe, jak i statystyki zostały przetłumaczone na potrzeby artykułu i nie stanowią ostatecznej wersji. 

Terrinoth znalazł się w niebezpieczeństwie. Krainę gnębią opętani przez demona barbarzyńcy Uthuk Y’llan, a nieumarli słudzy Waiquara Nieumierającego po raz pierwszy w historii ośmielają się wyruszyć poza własne granice. Władcy Terrinoth – podzieleni i krnąbrni – nie są w stanie zjednoczyć się przeciwko wspólnym wrogom. W północnym baronacie Forthyn przygotowano już scenę dla kolejnej wielkiej konfrontacji Terrinoth z siłami ciemności…

Przez lata swoich wypraw przemierzałeś fantastyczną krainę Terrinoth, zapuszczając się w ponure lasy, mroczne miasta, starożytne krypty i spowite mgłą bagniska… jednak Twoja prawdziwa legenda dopiero się rozpoczyna.

Wraz z Fantasy Flight Games z dumą zapowiadamy Descent: Legends of the Dark – fenomenalną, kooperacyjną grę planszową o przemierzaniu podziemi, przeznaczoną dla 1 do 4 graczy!

Razem z przyjaciółmi wykujcie własną legendę, zapuszczając się w fantastyczną krainę Terrinoth! Wspomagana przez w pełni zintegrowaną, darmową aplikację towarzyszącą, gra Descent: Legends of the Dark pozwala Ci wcielić się w rolę rokującego bohatera z własnym stylem gry i umiejętnościami. Wraz ze swoimi nieoczekiwanymi wspólnikami rozpoczniesz zaskakującą wyprawę, obejmującą 16 przygód kampanii Krwi i Ognia. W trakcie kampanii zmierzysz się z czającymi się we mgle nieumarłymi, demonicznymi barbarzyńcami nawiedzającymi dzicz i budzącymi jeszcze większą trwogę zagrożeniami. Dzięki 46 elementom trójwymiarowego terenu oraz 40 fantastycznym figurkom bohaterów i potworów, Twoja najważniejsza przygoda dopiero się rozpocznie.

Czy jest to trzecia edycja gry Descent: Wędrówki mroku?

Descent: Legends of the Dark nie jest trzecią edycją Descent: Wędrówki w mroku. Mimo to, że łączy je królestwo Terrinoth i ogólna charakterystyka gry planszowej o przemierzaniu podziemi, na co wskazuje już sam tytuł, Legends of the Dark traktujemy raczej jako nowość w naszym katalogu, a nie trzecią edycję Wędrówek w mroku.

Mimo że przy okazji Wędrówek w mroku zaprezentowano już aplikację towarzyszącą, Road to Legend, tamta gra została zaprojektowana jako doświadczenie rywalizacyjne, konfrontujące 1 do 4 graczy z jednym nadrzędnym przeciwnikiem. Legends of the Dark korzysta ze zintegrowanej aplikacji towarzyszącej, aby zapewnić rozgrywkę z gruntu kooperacyjną, uwalniając Ciebie i Twoich przyjaciół od przymusu pełnej koncentracji na staniu się bohaterem Terrinoth. 

Podstawowe mechanizmy gry takie jak walka, zmęczenie, atrybuty, przedmioty i inne zyskały w Legends of the Dark całkowicie odmienną interpretację, a nowe podejście do układu scenariusza i trójwymiarowego terenu gry kreuje efektowne, wielopoziomowe scenariusze.

Aplikacja wnosi także zmiany do rozgrywki poprzez wprowadzenie przeciwników korzystających ze strategii adaptacyjnych oraz złożonych efektów i wyzwalaczy stanu, zarządzanych całkowicie z jej poziomu, a także oferuje możliwość rozbudowania swojego bohatera w oparciu o wybory dokonywane w toku scenariusza. Dzięki niej odkryjesz także całe bogactwo zajęć pomiędzy scenariuszami, takich jak rzemieślnictwo, zakupy w mieście, udoskonalanie ekwipunku i inne.

Ze względu na te rozmaite różnice Descent: Legends of the Dark nie jest kompatybilna z Descent: Wędrówki w mroku.


Bohaterowie krainy

Descent: Legends of the Dark daje ci możliwość wcielenia się w jednego z sześciu bohaterów, żądnych przygód w całym Terrinoth i ożywionych dzięki wspaniałej oprawie graficznej oraz przepięknie wykonanym figurkom. Każdy bohater, poza własnym stylem wizualnym, może się poszczycić indywidualnym podejściem do walki i unikalnymi sprawnościami, które można doskonalić w trakcie przygody.

Przykładowo możesz grać jako Vaerix, Smoczy Mieszaniec Banita. Ten zdeterminowany ocaleniec wzywa swoich kompanów, aby zrealizować wyższy cel, walcząc Dzwonem Wojny lub szykuje towarzyszy do kolejnej potyczki. Człowiek Mściciel – Brynn gotów jest zrewanżować się za każdą zniewagę, stając w ogniu walki i wymierzając sprawiedliwość przy pomocy młota i ostrza. Być może preferujesz dalekosiężne ataki Galadena i jego baletowy styl walki, lub zaufasz siłom magii i zbliżysz się ze swoim feniksem, jak Syrus. Niezależnie od tego, którego bohatera wybierzesz w tej przygodzie, będziesz zgłębiać charakterystyczny styl walki i taktykę – i ponieważ możesz wybrać broń, rynsztunek, przedmioty pomocnicze, a nawet swoje atrybuty na początku każdej przygody, możliwości modyfikowania postaci i eksplorowania nowych stylów podczas całej kampanii są praktycznie nieograniczone.

Rozgrywka w Descent: Legends of the Dark jest szybka i intuicyjna. W każdej turze możesz wykonać trzy akcje: jeden manewr i dwie dodatkowe akcje, według swojego uznania! Za manewrowanie otrzymujesz punkty ruchu, jak pokazano w prawym górnym rogu arkusza bohatera. A ponieważ zawsze dysponujesz akcją manewru, w sytuacji ataku każdorazowo będziesz w stanie zmienić pozycję na dogodniejszą. Poza manewrowaniem w ramach akcji możesz także zaatakować wroga, rzucając kością ataku i wykorzystując potencjał broni swojego bohatera do zadania maksymalnych obrażeń lub wywołania szkodliwych warunków dla przeciwników. Możesz także wykonać akcję eksploracji, aby wejść w interakcję z fragmentem trójwymiarowego terenu lub żetonem w aplikacji. Masz wreszcie możliwość wykorzystania swojego ruchu na wykonanie jednej z najistotniejszych akcji w Legends of the Dark – akcji aktywacji. 

Akcja aktywacji pozwala Ci przewrócić arkusz bohatera lub jedną z Twoich kart na drugą stronę, dzięki czemu odblokujesz nowe umiejętności! Na przykład Galaden może wykorzystać swoją umiejętność Świetlnego Kroku kosztem zmęczenia, aby zmienić pozycję i szybko przemieścić się po polu bitwy – lub jeśli odwróci arkusz bohatera na drugą stronę, możesz otrzymać trzy punkty zmęczenia, umieszczając swojego wroga w polu widzenia i skorzystać z aplikacji, aby zadać 20% więcej obrażeń podczas ataków!

Gdy aktywujesz Galadena i przewrócisz jego arkusz bohatera, pozbędziesz się całkowicie zmęczenia lub innych żetonów stanu, które były umieszczone na arkuszu!

Zauważysz, że limit zmęczenia zaznaczony jest w prawym dolnym rogu każdego arkusza bohatera, podobnie jak inne atuty, takie jak broń czy atrybuty. Kiedy otrzymujesz zmęczenie, aby wyzwolić umiejętność Świetlnego Kroku, umieszczasz ten żeton na arkuszu bohatera. Ponadto ataki wroga lub efekty środowiskowe mogą sprawić, że Twój bohater ucierpi z powodu stanów takich jak zarażenie lub przerażenie, przez co odpowiednie żetony trafią na arkusz bohatera. Kiedy aktywujesz kartę lub arkusz bohatera i przewrócisz je na drugą stronę, pozbędziesz się żetonów zmęczenia i innych stanów, co idealnie przygotowuje Twojego bohatera do akcji, a także umożliwia żonglowanie umiejętnościami w zależności od sytuacji.

Arkusz Twojego bohatera nie jest jedynym przedmiotem, który możesz aktywować – wszyscy bohaterowie dysponują kartą ataku i kartami atrybutów! Każdy bohater rozpoczyna grę z dwoma kartami broni, złączonymi od strony rewersów, przez co powstaje jedna karta ataku. (Koszulki do stworzenia takiej karty są dołączone do gry!) Na przykład Vaerix tworzy swoją kartę ataku poprzez złączenie dwóch początkowych kart broni: Żelaznokolczastego dzwonu wojny i Bystrej Włóczni. Kiedy bohater atakuje, kość ataku jest determinowana przez jego arkusz bohatera, ale obrażenia i inne specjalne umiejętności, takie jak rodzaj zadawanego obrażenia są zależne od broni, której użyjesz! I, jak widzisz, Twoja karta ataku może także otrzymać zmęczenie, które zostanie jednak anulowane, jeśli aktywujesz kartę. W toku gry będziesz miał szansę odkryć i wytworzyć nowe rodzaje broni, a na początku każdej przygody możesz zbudować kartę ataku bohatera, korzystając z dostępnych broni, które wybierzesz spośród dwóch archetypów broni Twojego bohatera. 

Dwie odrębne karty broni złączone w jednej koszulce tworzą kartę ataku, którą można odwracać, aby korzystać z różnych taktyk.

Karty atrybutów także mogą być aktywowane, co umożliwia przechodzenie między dwoma uzupełniającymi się umiejętnościami, na przykład Krzykiem Przeznaczenia i Uściskiem Losu w przypadku Vaeryxa – dwoma komplementarnymi umiejętnościami na odwrotnych stronach tej samej karty atrybutów. Z łatwością można zauważyć, że aktywacja w dużym stopniu buduje strategię i taktykę każdego spotkania. W grze występuje nawet siedem pozytywnych żetonów stanu – Gotowości – które możesz umieścić na jednej z Twoich kart, co pozwoli ci na aktywację tej kary bez konieczności wykorzystania akcji.


Powstań przeciwko Ciemności

Kolejny raz zło rozpanoszyło się po Terrinoth, a niezliczone zagrożenia czają się we wszystkich z 16 przygód kampanii. Jak już wspominaliśmy, rozgrywka Descent: Legends of the Dark opiera się na w pełni zintegrowanej aplikacji towarzyszącej, która pozwala zarządzać wszystkim: od wprowadzania wrogów, poprzez budowanie tworzenie i rozwijanie scenariuszy po umożliwianie działań takich jak wytwarzanie broni i zakupy pomiędzy przygodami.

Każde zadanie rozpoczniesz prawdopodobnie z jednym kafelkiem mapy – jednak w miarę zagłębiania się w podziemia i eksplorowania otoczenia, aplikacja Legends of the Dark pokieruje Tobą, abyś mógł układać kolejne elementy terenu. Kombinacja dwustronnych kafelków map i podłoży nadaje niezrównaną głębię licznym scenariuszom, które możesz stworzyć. Głębia ta dodatkowo się wyostrza poprzez możliwość ustawiania poziomów i budowania trójwymiarowego terenu, przez co Legends of the Dark staną się bezkonkurencyjną pozycją na Twoim stole do gry.

Poszczególne poziomy zapełnią się schodami do innych pomieszczeń, masywnymi biblioteczkami, strzelistymi drzewami, skrzyniami skarbów, barykadami, drzwiami i posągami. Trójwymiarowy teren jest nie tylko dekoracją – przy pomocy aplikacji możesz wchodzić z nim w interakcję: ściągać cenne tomy z butwiejących półek, otwierać skrzynie-pułapki lub wspinać się w celach zwiadowczych na drzewa.

Twoje cele będą się zmieniać z każdą przygodą, w miarę przechodzenia kolejnych etapów nadrzędnej opowieści kampanii, jednak opór ze strony wrogów będzie nieustępliwy. Rozbójnicy czający się na drodze, żądni krwi berserkowie Uthuk Y’llan, mordercze nimfy, potworne golemy, wygłodniałe wilki, istoty nieumarłe i jeszcze bardziej przerażający przeciwnicy – wszyscy oni ożyją za sprawą oszałamiających figurek.

Dzięki aplikacji towarzyszącej Legends of the Dark każdy z Twoich wrogów wykaże się własnymi cwanymi sztuczkami i przystosowaniem do warunków walki, niezależnie od tego, czy będzie to oznaczać wyczekanie na przyszły, wykańczający atak, podżeganie innych przeciwników do walki lub jeszcze bardziej przebiegłe zagrywki. Walce przyjrzymy się bliżej w nadchodzących zapowiedziach, ponieważ zależność strategiczna pomiędzy umiejętnościami oraz bronią i atrybutami Twojego bohatera jest kluczową częścią każdej przygody w Legends of the Dark!


Stwórz swoją broń

Z aplikacji Legends of the Dark możesz korzystać nie tylko w trakcie rozgrywania przygód – w rzeczywistości oferuje ona wiele możliwości zajęć pomiędzy scenariuszami, jak na przykład wytwarzanie i udoskonalanie broni. W toku przygody, gdy będziesz uśmiercać wrogów, otwierać skrzynie i eksplorować zakurzone komnaty, odkryjesz także cenne materiały rzemieślnicze i złoto, co zarejestruje aplikacja. Gdy znajdziesz przepis na przedmiot, możesz go wytworzyć i udoskonalić w hali rzemieślniczej w Twoim rodzinnym mieście Frostgate. Być może wyprodukujesz nowe Ostrza Wieszczki dla Galadena lub Złocony Dzwon Wojny dla Vaeryxa! Niezależnie od tego, co wytworzysz, możesz udoskonalać wszystkie rodzaje broni, o ile dysponujesz zasobami, aby za to zapłacić – w ten sposób odblokujesz jeszcze silniejsze wersje poszczególnych broni.

Broń może być dalej modyfikowana w zbrojowni Frostgate. W Descent: Legends of the Dark bronie składają się z trzech elementów. Pierwszy z nich określa, którą kartę broni wykorzystasz, a dwa kolejne wyposażają Twoją broń w drugorzędne możliwości z określoną procentową szansą uruchomienia podczas każdego ataku Twojego bohatera. Tymi bonusami można zarządzać całkowicie poprzez aplikację, natomiast zbrojownia pozwala ci na optymalizację broni z myślą o następnej przygodzie, lub dopasowanie jej do indywidualnego stylu gry.

W miarę jak Twój bohater rozwija się i zdobywa doświadczenie w kampanii, zyskujesz jeszcze więcej możliwości personalizacji. Każda postać ma przyporządkowane unikalne zadania, rejestrowane w aplikacji, które możesz wykonywać, aby Twój bohater czynił postępy w rozwoju osobistym. Ukończenie zadań wiąże się z cennymi nagrodami, takimi jak nowe atrybuty lub ekskluzywne przepisy, zatem upewnij się, że pamiętasz o zadaniach w trakcie gry. W toku przygód Twój bohater zdobywa także punkty doświadczenia, które mogą odblokowywać poszczególne atrybuty. Twoje atrybuty nie są jednak przyporządkowane raz na zawsze – na początku każdej przygody możesz zadecydować, które wykorzystasz, przez co pokierujesz swoim doświadczeniem podczas eksplorowania nowych stylów gry i dowiesz się, który z nich najbardziej ci odpowiada.


legenda zaczyna się teraz

Terrinoth potrzebuje bohaterów – to najlepszy moment, by zacząć wykuwać własną legendę. Przygotuj się do gry w niezrównaną planszówkę o przemierzaniu podziemi – Descent: Legends of the Dark ujrzy światło dzienne w drugim kwartale 2021 roku.

Możesz zamówić swój egzemplarz Descent: Legends of the Dark  w przedsprzedaży u swojego lokalnego dystrybutora lub online przez naszą stronę internetową